• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vart vända sig, lån 350.000?

V

Vända sig

Gäst
Poäng: 0
Hej,

Jag har på grund av ett spelmissbruk dragit på mig en massa lån och krediter till usla räntor. Jag har tagit tag i detta, lagt korten på bordet för nära och kära och tagit kontakt med att prata med en förening.

Jag har en värdelös UC med 40% i Score på grund av min dåliga taxerade inkomst, studerade halva 2016 så har bara hälften av min faktiska inkomst taxerat. I nuläget har jag ett fast jobb med en årsinkomst på 250.000.

Det frustrerande är att om jag skulle samlat allting hos Lendo så hade jag hamnat på en månadskostnad på 4000kr/mån vilket jag utan problem klarar av.

Skulle jag samla ”de värsta” dvs låna 1/2 av hela beloppet så skulle jag hamna på 5000kr/mån vilket jag även skulle klara av. Jag har hälften av mina lån till en ränta på 6% vilket jag tycker är ok.

Var borde jag vända mig för att försöka samla mina dåliga krediter med mina förutsättningar? Tror ni det är lättast att låna 350.000 (alla krediter) hos en eller endast söka på 175 vilket är de dåliga räntorna och alltså ha tre lån istället?

Tack på förhand. Jag vill verkligen göra rätt för mig och är i en frustrerande situation som jag satt mig själv i.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 699
Mottagna reaktioner
12 984
Poäng
9 787
Lendo, men med de förutsättningarna skulle jag inte hoppas på något
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
10% kan vara svårt, 15% ytterst få 20% och över nästan omöjligt, du ligger på det dubbla. Tyvärr tror jag du får det svårt att hitta.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp